Veelgestelde vragen

Onderstaande lijst geeft een overzicht van de vragen die ons reeds vaak werden gesteld. Heeft u een andere vraag of wenst u meer informatie, neem dan vrijblijvend contact met ons op.


Waar is De Wending actief?

Onze dienstverlening is onder andere beschikbaar in volgende steden en gemeenten: Aalst, Brakel, Denderleeuw, Erpe-Mere, Galmaarden, Geraardsbergen, Gooik, Haaltert, Herzele, Lede, Lennik, Liedekerke, Lierde, Ninove, Oosterzele, Roosdaal, Sint-Lievens-Houtem, Ternat en Zottegem.

Aarzel zeker niet om contact op te nemen indien uw gemeente niet werd vermeld.


Ik vertrouw al jaren op mijn vaste thuisverpleegster, kan zij mij blijven verzorgen?

Wanneer u reeds beroep doet op een bepaalde dienst (verpleging, tuinonderhoud,...) en u graag deze persoon of firma behoudt dat vormt dit geen enkel probleem. De Wending vult aan wat u ontbreekt en betrekt graag uw bestaande leveranciers bij uw ondersteuning.


Ik heb interesse, maar ben nog niet overtuigd. Hoe kan ik meer informatie bekomen?

Wij komen graag bij u langs of nodigen u uit voor een vrijblijvend gesprek. Uw wensen en noden worden besproken en wij lichten toe hoe wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Tijdens een tweede gesprek wordt uw pakket toegelicht, zowel naar inhoud als de kostprijs.


Ik heb ervoor gekozen om lid te worden, wat is de minimumtermijn?

Een proefperiode van drie maanden kan voorzien worden. Nadien verlengt u per maand of kan u meteen lid worden voor 6 maanden of 1 jaar. Een opzegmogelijkheid per maand wordt in elk geval voorzien.


Kunnen mijn kinderen de praktische en financiële zaken met jullie bespreken?

Wanneer u zichzelf liever niet bezighoudt met de organisatie maar u liever gewoon meteen geniet van onze diensten, kunnen wij de praktische en financiële zaken met uw vertrouwenspersoon bespreken. Uiteraard zullen wij moeten voldoen aan uw wensen en bevestigt u de juiste samenstelling van uw ondersteuning.


Op zaterdagavond heb ik een technisch probleem, kan ik ook dan bij jullie terecht?

Absoluut! Elk lid van De Wending heeft de mogelijkheid om ook buiten onze kantooruren contact op te nemen wanneer dringende hulp nodig is. Wij voorzien zelfs de mogelijkheid om in uw lidmaatschap een uitbreiding te voorzien, zodat u geen extra kosten draagt voor onze coördinerende diensten wanneer hulp bij dringende situaties nodig is.


Het menu, kan ik echt volledig zelf kiezen wat ik wil?

Ja, u kiest de diensten die u wil. Naast uw maandelijkse bijdrage als lid betaalt u enkel voor de diensten die u kiest. Onze menu die te vinden is op onze website en op onze folder geeft u een volledig overzicht van wat u kan kiezen. Uw ondersteuning kan dus beperkt of net heel uitgebreid zijn.


Ik word graag op de hoogte gehouden via post en niet via e-mail. Is dit mogelijk?

Wij communiceren met u of met uw vertrouwenspersoon op de manier die jullie verkiezen. Beschikken jullie niet over een e-mailadres, dan wordt alle schriftelijke communicatie per post bezorgd.


Wat als ik na twee maanden een aantal diensten wil schrappen of toevoegen?

Wij voorzien de mogelijkheid om uw pakket aan te passen, zaken te schrappen of toe te voegen wanneer u wil. De wijziging van de kostprijs wordt elke maand duidelijk verwerkt op uw afrekening.


Ik vertrouw op De Wending om mij te begeleiden bij de zoektocht en aankoop van een appartement, wat met de verkoop van mijn huis?

Voor de verkoop van uw woning kunnen wij u ook verder helpen, niet door onze eigen diensten maar via een partner die deze belangrijke opdracht kan verzorgen. Uw contactpersoon bij De Wending staat u bij tijdens de besprekingen en adviseert u.


Alles wordt aangeboden aan een dagprijs. Aan wat mag ik mij verwachten?

U hoeft niet elke leverancier na het uitvoeren van zijn diensten te betalen. Wij bundelen de kosten en zorgen voor één maandelijkse afrekening. Sommige zaken vragen zelfs geen betaling. Zo worden de kosten van uw thuisverpleging geregeld via de mutualiteit.


Mijn partner en ik kiezen voor een samenwerking De Wending, moeten wij beiden lid worden?

Jong of oud, samenwonen heeft steeds zijn financiële voordelen. Wanneer u als koppel beroep doet op De Wending wordt u samen lid, maar betaalt u slechts voor één lidmaatschap.


Ik wens een aantal aanpassingen te laten uitvoeren aan mijn woning. Hoef ik hiervoor ook lid te worden?

Voor onze aanvullende diensten (woningaanpassingen en aankoopbegeleiding) is het niet vereist dat u lid wordt. Wenst u na het aanpassen van uw woning toch een samenwerking voor uw ondersteuning aan huis? Wij bekijken dit graag met u.


Ik ben een actieve veertiger en niet hulpbehoevend. Sommige diensten lijken ook voor mij een grote hulp. Kunnen jullie mij bijstaan?

Wij helpen u graag verder en zijn ervan overtuigd dat wij ook voor u een meerwaarde kunnen bieden bij de organisatie en uitvoering van verschillende taken.